Opis przedsięwzięcia
Patron naszej szkoły Henryk Sienkiewicz (autor Quo vadis) powiedział: "Każdy cywilizowany człowiek ma dwie ojczyzny: swoją i włoską.” Dlatego 20 uczniów ze Szkoły Podstawowej Nr 6 w Gnieźnie, w wieku 12--14 lat z klas VI-VII zaplanuje, a następnie zrealizuje podróż do Włoch - “drugiej ojczyzny cywilizowanego człowieka”.
Mobilność będzie poprzedzona wspólnym projektem eTwinning "Let's share stories"- polscy i włoscy uczniowie będą nawzajem uczyć się o najstarszych legendach dotyczących powstania Rzymu i Gniezna. W ramach przygotowania do mobilności odbędzie się kurs języka angielskiego, kilka lekcji języka włoskiego oraz zajęcia przypominające historię Rzymu. Uczniowie zapoznają się z powieścią Quo vadis. Przygotują trasę zwiedzania Rzymu śladami Sienkiewicza i miejsc opisanych w “Quo vadis” oraz związanych z legendami Rzymu. Przygotują prezentację na temat Gniezna i Polski oraz prezentację pokazującą postać patrona szkoły, jego spuściznę literacką i fascynację kulturą włoską, które zaprezentują włoskim kolegom podczas pobytu w ich szkole.
W czasie mobilności wspólnie z włoskimi kolegami będą zwiedzać Rzym, Ostia i okolice szkoły. W oparciu o przygotowaną przed wyjazdem trasę śladami Sienkiewicza stworzą wspólną grę oraz przygotują prezentację w języku angielskim na temat Rzymu z czasów Quo Vadis. Przygotują też quiz kahoot na temat podstawowych wiadomości dotyczących Włoch oraz film z najciekawszych momentów pobytu. Aplikacje learningapps i pictramap wykorzystają przy prezentacji fotografii miejsc związanych z Sienkiewiczem.
Nauczą się włoskiego tańca i piosenki, wezmą udział w warsztatach kulinarnych.
Podczas lekcji sztuki i przygotują rękodzieła inspirowane poznanymi zabytkami. Wezmą udział w zajęciach plenerowych prowadzonych przez nauczycieli sztuki.
Przygotowane materiały oraz zdobyte umiejętności wykorzystają po powrocie do szkoły podczas organizacji Święta Patrona - Henryka Sienkiewicza..
Na zajęciach będą pracować w mieszanych grupach z uczniami włoskimi a językiem komunikacji będzie angielski, ale uczniowie wykorzystywać też będą poznane zwroty w języku włoskim.
Projekt będzie służył poznaniu włoskiego i polskiego dziedzictwa - odkryciu i zrozumieniu wspólnych wartości i źródeł kultury, wzmocni też poczucie przynależności do większej, europejskiej rodziny. Rozbudzi ciekawość poznawczą i zainteresowania, będzie bodźcem do rozwijania wielu kompetencji kluczowych. Uczniowie poprzez doświadczenie podróży do Włoch, poszerzą własne horyzonty i widzenie świata, poznają swoje korzenie jako Polaków i Europejczyków, otworzą się bardziej na innych, nauczą się szacunku i tolerancji.
Nauczyciele będą mieli możliwość porównać swoje metody nauczania z nauczycielami z włoskiej szkoły, a uczestnicząc w zajęciach pozyskać nowe narzędzia do prowadzenia zajęć.
Mobilność będzie poprzedzona wspólnym projektem eTwinning "Let's share stories"- polscy i włoscy uczniowie będą nawzajem uczyć się o najstarszych legendach dotyczących powstania Rzymu i Gniezna. W ramach przygotowania do mobilności odbędzie się kurs języka angielskiego, kilka lekcji języka włoskiego oraz zajęcia przypominające historię Rzymu. Uczniowie zapoznają się z powieścią Quo vadis. Przygotują trasę zwiedzania Rzymu śladami Sienkiewicza i miejsc opisanych w “Quo vadis” oraz związanych z legendami Rzymu. Przygotują prezentację na temat Gniezna i Polski oraz prezentację pokazującą postać patrona szkoły, jego spuściznę literacką i fascynację kulturą włoską, które zaprezentują włoskim kolegom podczas pobytu w ich szkole.
W czasie mobilności wspólnie z włoskimi kolegami będą zwiedzać Rzym, Ostia i okolice szkoły. W oparciu o przygotowaną przed wyjazdem trasę śladami Sienkiewicza stworzą wspólną grę oraz przygotują prezentację w języku angielskim na temat Rzymu z czasów Quo Vadis. Przygotują też quiz kahoot na temat podstawowych wiadomości dotyczących Włoch oraz film z najciekawszych momentów pobytu. Aplikacje learningapps i pictramap wykorzystają przy prezentacji fotografii miejsc związanych z Sienkiewiczem.
Nauczą się włoskiego tańca i piosenki, wezmą udział w warsztatach kulinarnych.
Podczas lekcji sztuki i przygotują rękodzieła inspirowane poznanymi zabytkami. Wezmą udział w zajęciach plenerowych prowadzonych przez nauczycieli sztuki.
Przygotowane materiały oraz zdobyte umiejętności wykorzystają po powrocie do szkoły podczas organizacji Święta Patrona - Henryka Sienkiewicza..
Na zajęciach będą pracować w mieszanych grupach z uczniami włoskimi a językiem komunikacji będzie angielski, ale uczniowie wykorzystywać też będą poznane zwroty w języku włoskim.
Projekt będzie służył poznaniu włoskiego i polskiego dziedzictwa - odkryciu i zrozumieniu wspólnych wartości i źródeł kultury, wzmocni też poczucie przynależności do większej, europejskiej rodziny. Rozbudzi ciekawość poznawczą i zainteresowania, będzie bodźcem do rozwijania wielu kompetencji kluczowych. Uczniowie poprzez doświadczenie podróży do Włoch, poszerzą własne horyzonty i widzenie świata, poznają swoje korzenie jako Polaków i Europejczyków, otworzą się bardziej na innych, nauczą się szacunku i tolerancji.
Nauczyciele będą mieli możliwość porównać swoje metody nauczania z nauczycielami z włoskiej szkoły, a uczestnicząc w zajęciach pozyskać nowe narzędzia do prowadzenia zajęć.